петък, 25 ноември 2011 г.

Измислени меденки

Отново да кажа: няма време! До Коледа остава точно един месец! Но не това е конкретната причина днес направя тези меденки. В един момент се сетих за дядо ми, който по едно време много обичаше да яде солети, докато пие кафе. Много му се чудихме, дори го бяхме взели на майтап по този случай. Реших да му направя меденки за кафе.


Продукти (макар че обичам да слагам на око):
  • 2 яйца 
  • щипка сода
  • 1 чаена чаша захар
  • 2-3 супени лъжици мед
  • 1 чаена чаша олио
  • канела
  • джинджифил
  • ванилия
  • брашно докато стане меко, хомогенно тесто
Всичко това се смесва като накрая се слага брашно, за да се получи тесто за разточване. Оставя се в хладилника за 20- 30 минути. След това тестото се разточва и се изрязват меденките с помощта на форми за сладки. Тук може би е мястото да кажа и от къде са новите ми формички на сладки. Магазинчето се казва Aromas House. Ето го и сайта им. Нещата от там могат да се поръчат и да пристигнат на адрес, имат и магазинче на Неофит Рилски в София, близо до централата на СДС на Раковска. 

Сладките се пекат на умерена температура до готовност. Отделят се лесно от тавата, така че няма ядове с отделянето им :)

Като изстинат, може да бъдат декорирани. Декорацията е въпрос на вкус, умения и въображение. Ето какво се получи при мен.


Ако на някого са му харесали формичките, цък.




4 коментара:

  1. Ооо, чудесни са меденките!!! Запазвам си рецептата, че при всичките ми опити досега :)) меденките ми все се разливат - а тези изглеждат перфектно!!!

    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря! Станаха и доста вкусни, но още по- прекрасен е ароматът, който посреща от входната врата :)

    ОтговорИзтриване
  3. аз пък обичам кафе с кашкавал, почти като дядо ти :) това е класика според мен... чалъмът е в контраста - става и с меденките, които изглеждат чудесно, между другото :)

    ОтговорИзтриване
  4. Hello friends,
    Good news,This one place to shop for members provides value and convenience. JOIN TODAY to enjoy membership status.
    Please visit this site http://www.comprewards.com/
    & like this page https://www.facebook.com/comprewards
    Thank you.

    ОтговорИзтриване